Annons:
Etikett11-nybörjarfrågor
Läst 1566 ggr
Sehvrin
8/28/14, 9:48 AM

När fastnade ni?

När insåg ni att lajvhobbyn var något ni ville hålla på med? Jag har hittills varit på två lajv och inget av dem har egentligen varit värt den energin jag lagt ner på förberedelserna. Jag vill tycka lajv är roligt, men hittills har jag inte haft den där aha-upplevelsen som jag känner krävs för att jag verkligen ska fastna.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
jiithra
9/3/14, 7:10 AM
#1

Jag vet inte riktigt. Först åkte jag på gratislajv på somrarna som tidsfördriv, men sen tyckte jag det var roligt och fortsatte. För mig är lajv en tid då jag kan tänka på annat, slippa alla idioter och bara vara. Tror det framförallt är därför jag fortfarande håller på

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Blodfot
9/6/14, 5:21 PM
#2

Redan första lajvet! För mig var det ren magi!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Hallonsaft
9/18/14, 11:50 PM
#3

Mitt första lajv var en stor besvikelse. Tänkte att det inte var något för mig och åkte inte på lajv igen på 3-4 år. Sedan fick en kompis mig att prova igen, så jag provade. Det var lika awesome som jag hoppats att mitt första lajv skulle ha varit, så sedan dess har jag lajvat. Det var elva år sedan jag åkte på mitt första riktiga lajv och sedan dess har jag snittat kanske 3-4 lajv per år. Är lite osäkert på mitt snitt, det är förmodligen högre, med tanke på att jag förra året åkte på nio lajv..

Upp till toppen
Annons: