Annons:
Etikett10-övrigt
Läst 1703 ggr
[Emilia Roos]1
7/29/14, 11:56 AM

Ditt drömlajv

Jag funderade här om dagen var det skulle vara roligast att lajva. jag tänker då på fantasylajv.

Tänk att lajva i en medeltida borg, väl bevarad och med flera hundra deltagare. En genomarbetad historia, och en helt levande borg. Det skulle vara så häftigt.

Eller kanske ett riktigt gammalt skepp, lite som i pirates of the caribbean. Tänk er att ha ett piratlajv där.

Hur skulle ert drömlajv se ut, och ni fick välja omgivning, tema och historia?

Annons:
Hallonsaft
7/29/14, 10:35 PM
#1

Ett lajv i riktigt, riktigt bra fantasysetting med massa hus, borg och sådant skulle vara underbart.

En annan dröm jag har är att lajva viking i ett annat land, där man själv och hela gruppen pratar svenska inbördes.  Då naturligtvis med fin natur och byggnader.

Har dock varit på två väldigt, väldigt bra lajv med bra område, setting och rekvisita redan. Det ena var Ingenmansland som är i en PA värld där det byggdes och ordnades något otroligt från alla deltagare. Det var verkligen speciellt. Det andra lajvet var Monitor Celestra, där det verkligen kändes som om vi var ombord på ett rymdskepp. Visst skulle det varit kul med ett riktigt rymdskepp istället, men det får nog vänta några år ;)

Upp till toppen
Annons: