Annons:
Etikettpresentation-tråd-för-medlemmar
Läst 2482 ggr
Blodfot
2013-12-27 13:32

Presentationstråd för medlammar!

som rubriken säger: Presentera er!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

  • Redigerat 2022-04-07 10:38 av Niklas
Annons:
jiithra
2013-12-27 13:53
#1

Jag är 99:a, åkte på mitt första lajv som 11:åring (2010) vilket var Lajvverkstadens provapålajv på östra holmen.
Förra året åkte jag på mitt första lajv som inte var enbart provapå. Det var Elerias höstlajv, där jag spelade människa i Skimrebro.
Åkte i våras på Elerias vårlajv och spelade då knytt. Under våren åkte jag också på mitt första lajv i kampanjen I skuggan av Pelarberget, kallad PB, då flera jag känner åkt på det och rekomenderat det till mig. Spelade även där människa.

Under sommaren åkte jag på Lajvverkstadens provapålajv (man får åka på dem även om man inte är nybörjare, men det är riktat till de nya).

Under hösten blev det både PB och Eleria igen. På PB åkte jag med samma roll som i våras, på Eleria var det en ny. Åkte där som människa och bodde i Stormby.

Utanför lajven sysslar jag även med ridning. Var förut aktiv scout, men har tröttnat lite på det just nu. Har därav stor erfarenhet av att vara ute i naturen, bo i tält osv.
Jag tycker också om att läsa och skriva på fritiden, samt är intresserad av olika språk. Tyvärr inte språk jag får betyg i, men läser dem ändå. (av de 7 språken jag läser får jag bara betyg i 3, de andra 4 är enbart för lajv.)

Här på Lajv iFokus är jag artikelförfattare, vilket innebär att jag ska, som namnet antyder, författa artiklar. Har ni idéer på artiklar är det bara att skicka dem i ett Privat Meddelande här på iFokus, så ska jag se om jag kan skriva något bra.

Har ni frågor är det bara att fråga :)

Känner förövrigt Blodfot IRL

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

ThreeStars
2013-12-28 16:52
#2

Detta var ju en trevlig tråd :3

Nea är jag, och jag är Nea!

Skånsk 96:a som lajvade för första gången på Bifrostlajvet i Höör i augusti 2013. Blev helt såld efter bara 5 minuter och planerar för fulla muggar inför Bifrost 2!

Funderar på om jag har tid och pengar för Eleria i vår, men kommer nog arrangera ett litet lajv med en kompis (inspirerat utav Cirkeln-böckerna av M. Starndberg och S. B. Elfgren!) i vår, och har även tankar på att arrangera något sci-fi sommaren 2015! 😉

Jag syr, stickar och virkar väldigt mycket (vilket jag tror kommer till hands inom lajvvärlden😉), och älskar musik. tittar dessutom på allt för många tv-serier.

Ha de gött!

Blodfot
2014-01-01 00:19
#3

Jag är 97 och har lajvat i 3-4 år och under de åren varit väldigt engagerad och hjälp arr. Jag har lajvat ca 6 lajv per år mest medeltida fantasy men detta året även provat på nutids-lajv vilket var riktigt kul. Mina roller har mest varit i ledar positioner som människa men har nu blörjat gå vidare.  

På fritiden är jag scaut sen många år tillbaka. Älskar teater och hoppas på en liten karriär, men tror dock inte det, men man får alltid hoppas eller hur?  

Jag är även Medarbetare här, så undrar ni något särskilt så kontakta gjärna mig och förlåt för oaktivitet här men svårt att hinna med allt, är typ själv!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Blodfot
2014-03-15 12:24
#4

kom igen nu, alla kan skriva, behöver inte varit på lajv än!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

eeip
2014-03-24 16:32
#5

Presentation var det visst…

Själv är jag född -94, snart 20 med andra ord. Kommer från Västerås men har numera flyttat till blåsiga Skåne för studier. Har visst släktskap med jiithra (typ vi är systrar ^^). Har inte lajvat jättemycket, blivit två elerialajv, endagarssommarlajven på östra holmen och något litet flummigt med bara kompisar. Diggar myslajvande med allsång utan krav på tonsäkerhet, och att äta sötsaker när jag är på lajv.

Annars är jag rätt insnöad på det här med scouting, som jag engagerat mig i större delen av livet. Lite mindre sen jag flyttat söderut, men är fortfarande scoutledare. 

Tycker om att läsa böcker och att sticka och virka, även om det blivit alldeles för lite av det på sistone.

Däremot har jag börjat baka desto mer (så någon som har trevliga recept på bröd kan göra sig själv uppskattad genom att tipsa ;) )

Det var nog allt…

Många kramar!

Riviniana
2016-10-26 16:32
#6

Över två år sedan denna tråden användes senast, men en liten presentation är ju alltid trevligt!

Jag är född -99, och hittade till medeltidsvärlden hösten 2013 då jag och min mamma åkte till Söderköpings Gästabud (medeltidsmarknad) för att några vänner skulle dit. Hösten 2014 var vi tillbaka i hemmasydda medeltidskläder, och sommaren 2015 tog vi oss för första gången till Medeltidsveckan. Sedan dess - 2014, när vi också hittade en förening som sysslade med medeltid och reenactment(nästan) - har jag varit fast i medeltidsvärlden, och sytt en hel del egna kläder. På senare tid har jag också börjat snegla på lajv, för något år sedan var det väl mer drömmande men nu börjar jag närma mig beslutet att faktiskt försöka åka på något.

Jag har varit scout i ett par år, och har viss vana vid att bo i tält/vindskydd och leva i naturen. Även provat på att sova under en gran och äta enbart vad naturen bjuder på under ett par dagar - det var intressant! Förutom den typen av friluftsliv är jag förtjust i diverse olika hantverk, helst sådana med anknytning till medeltid eller vikingatid. Att arbeta i trä, läder m.m. är saker som jag gärna skulle prova på - en del material har jag till och med, jag har bara saknat tiden hittills.

Jag läser mycket, och skriver en del på fritiden. Främst fantasy. Jag tycker också mycket om musik, både att lyssna på och att spela själv, och att filma och fotografera. Ett annat intresse som jag bara testat på ett par gånger men verkligen fastnat för är bågskytte, med långbåge helst. Jag hoppas på att kunna utveckla det, bara jag får tid och möjlighet att ta mig till närmaste bågskytteförening.

Jag har haft ögonen på Eleria och I skuggan av Pelarberget ett tag, och funderar på att åka på någon av dem under nästa år, om jag kan få med mig ett par vänner som också verkade lite intresserade. Antagligen kommer jag spela människa, för enkelhetens skull - eller skogsalv. Om jag vågar mig på det på mitt första lajv. Det vore riktigt kul!

"Be strong enough to stand alone, be yourself enough to stand apart, but be wise enough to stand together when the time comes."

Titta gärna in på lajv.ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: