Annons:
Etikett02-dräkt-och-utrustning
Läst 1195 ggr
[Hamster 4 ever]
8/12/13, 9:35 PM

vad tycker ni?

Är i full gång att planera inför eleria-lajvet när jag kom och tänka på mina glasögon😎

Vill ha eran åsikt om hur jag ska göra med dem. Utan dem ser saker lite smått suddigt ut, men i skogen behöver man ju inte läsa skyltar direkt🙂 Dock bedömer jag avstånd fel utan dem och jag spelar en   pilbågs-skjutande alv…   Finns även en liten risk att huvudvärk kan komma. Men min alv passar VÄRKLIGEN inte i glasögon 🤔

Jag har inga möjligheter att ha linser pga att mitt ögonfel inte påverkas av linser.

Hur tycker ni jag ska göra?

Annons:
jiithra
8/12/13, 11:27 PM
#1

Tycker det är bättre att du har glasögon och därmed kan spela din roll fullt ut plus slippa huvudvärk. Har själv konstant huvudvärk, så tycker du ska köra med glasögon. Om du har möjlighet, försök göra glasögonen så att de passar en alv. Dock kan det nog kräva att du har ett annat par du kan använda utanför lajv.

PS. Kommer också åka som alv på eleria, så vi kanske ses

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Kaiia
8/12/13, 11:34 PM
#2

Glasögon tycker jag absolut är okej! Och sen kan du ju kanske som #1 säger "pynta" dom lite alvigt :)

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Blodfot
8/14/13, 12:01 PM
#3

Köp ett annat par du kan klä in i läder och på dte sätt bli lite mer "in" men kör med glasögonen, har själv glasögon och klarar mig int utan de hehe!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

[Hamster 4 ever]
8/14/13, 12:14 PM
#4

grejen är att jag har halvprogressiva glas. Bara glasen kostar över 1000 kr😭

Kaiia
8/14/13, 4:07 PM
#5

#4 Äsch, men kör bara med dom, folk brukar inte bry sig om det, speciellt inte om det inte är ett högkravslajv :)

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Hallonsaft
8/15/13, 1:59 PM
#6

Såvida bara glasögon är diskreta så brukar folk inte bry sig jättemycket på högkravslajv heller. Möjligtvis på en alv, men inte på en människa. Man måste ju kunna se och alla kan inte ha linser som alternativ.

Ett tips: Nästa gång du skaffar nya glasögon, så behåll de gamla och bygg eventuellt om dem till något alviskt eller lajvmässigt, för även om de kanske är lite svagare än dina nya då, så kommer de ändå att vara mycket bättre än utan. Om man kör någon typ av steampunkvariant kan man eventuellt också äga lajvet genom att ha cool gear som det där.

Annons:
Upp till toppen
Annons: