Annons:
Etikett10-övrigt
Läst 3703 ggr
[Hamster 4 ever]
7/1/13, 12:53 PM

Färdiga arbetern

Här kan ni skriva om era färdiga arbeten. OBS! du måste ha en bild. Denna tråd är till för att inspirera andra.

Annons:
Kaiia
7/3/13, 12:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är vattenskinnet jag gjorde. Kan lägga upp en tutorial om ni är intresserade? ^^

Inspirationen kom från en tjej jag träffade vid midsommar!

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

[Hamster 4 ever]
7/30/13, 7:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Min nya båge 😍 Lika lång som jag

[Hamster 4 ever]
7/30/13, 7:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

mina 2 dolkskidor. Dolkarna i bild hittar ni här och instruktioner på skidorna HÄR

EDIT: Verkar som min dator krånglar, alla bilder hamnar snett…

Kaiia
7/30/13, 7:31 PM
#4

#2 Första bilden verkar inte funka?

Hur många pound är det på pilbågen? :3

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Blodfot
7/30/13, 7:32 PM
#5

#i #2 lägg ut hur ni gjorde vore snällt!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

[Hamster 4 ever]
7/30/13, 7:33 PM
#6

Nu gör den det.

Jag vet ännu inte, något säger mig att den är mer än 16😭

Men den är ju bara några dagar gammal, den kommer oundvikligt att bli mjukare.

Annons:
Hallonsaft
7/30/13, 11:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Här är en bild på min senaste bältesväska av njurmodell. Ska göra några justeringar på den så att den blir ännu bättre, men i stort sätt är den klar.

Hallonsaft
7/30/13, 11:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Här är en bild på min knivslida till min Callimacil-sladderdolk. Dolken var svart från början och hade även en del fula kanter som blivit till vid gjutningen. Kanterna har jag skurit bort, sedan målade jag dolken i bolt-gun färg (warhammerfärg), och till sist färgade jag lite läder som jag sydde på vid handtaget för att det skulle se snyggar ut.

Knivslidan är även den sydd i läder. För mindre friktion när man drar den har jag tejpat silvertejp på insidan av lädret, och sedan sytt ihop det. Anledningen till att den är röd är att min bruna narvsvarta tog slut och jag bara hade röd kvar. Anledningen till att fästet ser så konstigt ut med fyra öglor, är att man kan binda den om benet eller om armen på ett högst bekvämt sätt. Mycket praktiskt.

Hallonsaft
7/30/13, 11:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Så en liten bild på min stav som jag hade på lajvet "projekt Lazarus". Det är ju dock bara närbilder på färgerna den kunde lysa i. Överlag hade jag dragit en del elektronik undertill, sedan täckt den med brunt läder som jag sydde ihop. Som dekoration drog jag mässingstråd. Jag sydde även på rött skinn med guldtrådsbroderi till handtag och uppe vid kristallen (som man kan se på bilden). Blev överlag väldigt nöjd med staven, även om jag skulle vilja ha monterat en blixt i den också, för lite roligare effekt…

Blodfot
7/31/13, 11:42 AM
#10

om någon vill skriva en artikel om hur de har gjort kan jag ge en belöning!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

[Hamster 4 ever]
1/4/14, 9:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Jag har äntligen tillgång till dator igen! Eller snarare- webbläsare i dator som fungerar! 

Så: jag har dels sytt om min bältesväska, bytt "sidobitarna" i läder mot bitar i grönt ylle, ändrat formen lite, flyttat upp hällorna på baksidan, de som bältet träs igenom. 

Vad jag lärt mig av detta. En vanlig sprättare är en utmärkt syl till läder. Öva lite bara för det är lätt all man rågar skära upp alldeles för stora hål.

[Hamster 4 ever]
1/4/14, 9:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Något annat jag har gjort är att jag har "fodrat" mitt bälte med grönt ylle. Fick sitta och sy små kaststygn runt hela mitt läderbälte. 1,10 meter långt… 🥵

Så ber jag som vanligt om ursäkt för sneda bilder och ber Arda om hjälp med att förstå hur jag ska göra!

ThreeStars
1/7/14, 8:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Ett handsmycke jag gjort inför nästa Bifrost-lajv! ^^

Annons:
[Emilia Roos]1
1/7/14, 9:23 PM
#14

 #13 Snyggt, hur gjorde du det? fick du pilla med alla småringar på kedjan eller?

ThreeStars
1/7/14, 10:20 PM
#15

#14 Ja, det var mycket pillande haha :P

tardisen
1/9/14, 11:58 AM
#16

Svar på #1 Vill gärna se en tutorial på den :)

jiithra
1/10/14, 11:47 PM
#17

Kan lägga upp en bild på klädseln till min alvroll. Vet att beskärningen inte är särskilt snygg, men vill inte vara helt identiferbar, så fick göra såhär. Småsaker ska fortfarande fixas, men vill lägga upp en bild ändå.

Ska se om jag kan fixa en bild på rockens baksida

Klädseln är iaf:
Linnebyxor (köpta, fabrikssydda)
Linnetunika (Sydd av mig på maskin, fållad för hand)
Grön ylletunika, kortärmad (köpt, sydd för hand/maskin, ej fabrikssydd)
Yllelångväst (handsydd av mig. Maskinsydd men fållad för hand. Har även reparerat sömmar för hand)

Arm- och benlindor i samma tyg som långvästen (gjorda av mig)

Sen så är det två bälten, båda köpta, varav ett  har en svärdshållare dubbel från Gripheim, den andra har en bältesväska köpt på Arbogas medeltidsmarknad. På lajv bär jag även en off-kniv i  ett av bältena.
Armskenor, köpta, samt bredbälte i läder, också den från Gripheim.
Boffervapen inhandlade på Gripheim. Svärdet är av modellen Dao kort, och dolken är Ranger. Båda från Palnatoke.

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

[Emilia Roos]1
1/11/14, 3:49 PM
#18

Wow, du ser jättecool ut! Jag älskar den här tråden, man få så mycket inspiration! Tack för en fin Jiithra!🙂

jiithra
1/11/14, 6:53 PM
#19

Tack :)

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

jiithra
4/7/14, 6:34 PM
#20

Puffar tråden

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Annons:
jiithra
4/9/14, 7:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Sydde detta i lördags då pappa okuperat datorn.. Det är ett 'fodral' för pennor, stift, bläck, sigilletui(stämpel, vax, smältkopp), ljus, tändstickor samt papper.

Rektangulära fickan till vänster ligger pennorna i, blev ltie snett, men det gör inte så mycket.

Den bruna, lilla fickan innehåller stift. Ett fack för varje stift.

Till höger om stifthållaren ligger pappret, i detta fall näsdukar. Praktiskt att torka bläck med. Snöret går att reglera storlek på.

Sen finns ett ljus, på baksidan kan man dra åt snöret så att ljuset stannar även när det blir kortare.

Den tvåfärgade pungen innehåller tändstickor, värmeljus, smältkopp till vaxet. Den lilla bruna pungen innehåller vaxet, har färdiga bitar vax, men när de tar slut löser jag det på något sätt.

I den fyrkantiga saken, typ i mitten, är bläckflaskan.

Alltihopa kan rullas ihop, finns mer tyg bortom ljuset, och knyts sedan med band :)

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Hallonsaft
5/1/14, 8:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Idag sydde jag färdigt en bältesväska med ulvmotiv.

Upp till toppen
Annons: