Annons:
Etikett10-övrigt
Läst 2486 ggr
[Hamster 4 ever]
6/16/13, 8:01 PM

Du vet att du är Lajv-nörd när...

Du vet att du är Lajv-nörd när…

- Du Helt har ändrar favorit färg, för att din gamla favorit färg inte passar din roll.

-  När du börjar få svårt att servera mat hemma, -Det finns ju inga träslevar!

- När du ska laga mat hemma, och det 7 av 10 gånger blir lajvgryta från järngryta.

Annons:
Kaiia
6/16/13, 8:14 PM
#1

Haha, så illa har det inte blivit för mig än iallafall xD

Men jag kan gå omkring i stan, med torkat blod i ansiktet och tycka det är helt normalt ;)

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Blodfot
6/16/13, 8:48 PM
#2

När man börjar drömma om lajv stup i ett, när du helt plötsligt kan börja prata som din karaktär helt random och tro att det är du!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Kaiia
6/19/13, 10:09 PM
#3

Du vet att du är lajvnörd när du direkt när du kommer hem från ett lajv börjar planera nästa som är om ett år ;)

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

LadyDilemma
6/22/13, 10:28 AM
#4

Haha Kaiia, den passar mig till pricken tyvärr.. angående komma hem etc.

-Du vet att du är lajvnörd när du har tagit över din karaktärsprofil istället att vara dig själv, speciellt när du är med att andra lajvnördar.

Kaiia
6/23/13, 12:11 AM
#5

Du vet att du är lajvnörd när du säger att vi ska ha revbensspjäll till kvällsmat, trots att du är vegetarian, endast för att du vill göra ett halsband av benen xD

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Mikkeboi
6/26/13, 9:48 PM
#6

…Du inte kan gå i en affär utan att notera "det skulle kunna funka på lajv/den kan jag bygga något av

…Du går på loppisar i hopp om att finna tuffa prycklar till lajv

…du spenderar timme efter timme att spåna idéer

…Du kommer till en ny plats och instinktivt ser över möjligheter för kommande lajvplatser

Annons:
Kaiia
6/26/13, 10:26 PM
#7

Man vet att man är lajvnörd då man sitter på bussen och pratar om hur man kan döda nån så snyggt som möjligt xD

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Sehvrin
6/28/13, 8:30 PM
#8

Väldigt mycket passar in på mig fast jag inte är lajvnörd 😇 (har man aldrig varit på lajv och bara förbereder sig på sitt första kan man knappast vara nörd). Men jag misstänker att jag försöker lite för mycket 😉 Nu till en av mina egna betraktelser:

Man vet att man är lajvnörd när man tittar på film och funderar på hur det folkslag som man ska spela på nästa lajv skulle hantera den situationen.

(I mitt fall "X-men: First class" och frågan om hur cordover (Krigshjärta-kampanjen) skulle hantera mutanter)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Kaiia
6/28/13, 8:51 PM
#9

#8 Haha, du kommer vara älska att lajva ;)

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

[Hamster 4 ever]
8/29/13, 8:06 PM
#10

när du går omkring hemma och sjunger på Alviska

Blodfot
8/31/13, 4:13 PM
#11

Du vet att du är lajvnörd när bara tänker på lajv, eller när karaktären blir en del av dig.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Sehvrin
8/31/13, 6:13 PM
#12

#10 Eller sjunger lajvsånger för sig själv i allmänhet lite överallt 😉

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

jiithra
9/3/13, 7:45 PM
#13

När man börjar sjunga 'Med mjöd i kroppen' bara för att man dricker mjöd XD

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Annons:
jiithra
3/9/14, 4:19 PM
#14

När man, precis hemkommen från ett fantaslyjav, snarare lyssnar efter attackerande orcher(eller annat elakt pack) än bilar och sånt..

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Blodfot
3/23/14, 4:59 PM
#15

Du vet att du är lajvnörd när du på din konimation sjunger tillsmanas med andra lajvare fylle lajvsånger

du vet att du är lajv-nörd när du och dina lajvpolare kan snacka om lajv-upplevelser i år efter själva lajvet

… när du inser att din ekonomi suger för att du inte har råd med den där azum vapnet

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

tusstuss
3/26/14, 7:09 PM
#16

När du tar på dig medeltids kläder efter skolan, springer till ica, och frågar var i helvete magicerna som öppnar de automatiska dörrarna är… xD

Portal Is Love, Portal Is Life.

[Hamster 4 ever]
3/27/14, 8:01 AM
#17

#16 På riktig? Awsum!!

Blodfot
3/27/14, 10:02 AM
#18

När det ända du tänker på är lajv!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Blodfot
3/28/14, 8:42 PM
#19

När du sitter på lektion och syr lajv-kläder som om det våre det normalaste som finns!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

tusstuss
3/28/14, 9:06 PM
#20

…När du sitter och fantiserar om vilken färg det där sömn-giftet ska ha på SO-lektionen… …När man är på en lajv-affär, och sitter och stirrar på en liten väska med flaskor i, och en hel scen spelas upp när personen du är tjänare åt tar sig om halsen och ramlar till backen av vinet du nyss gav honom. Det där förgiftade vinet… som kom från flaskorna i den där väskan… Och sen väcker den personen dig från dina tankar och du blir skitförvånad över att han inte ligger på golvet och är halvdöd.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
Upp till toppen
Annons: