Annons:
Etikett06-strid-rustning-och-vapen
Läst 3462 ggr
evil_halo
2007-05-02 20:54

svärd

hejsan, jag skulle behöva lite hjälp. det är så att jag behöver få tag på någon form av vadderat svärd som är mjukt på utsidan men hårt på insidan så att det håller för att slå med. jag och några kompisar gör ett arkadspel i skolan. det kommer bli ett sorts svärdspel där man har en docka som man slår på några olika punkter.

 jag är jättetacksam för all hjälp! =)

Annons:
Dark_Jester
2007-05-03 14:40
#1

I så fall är det nog ett latexsvärd som är det bästa för dig att satsa på. Sådana består avv en kärna av glasfiber som är klätt med formskuren cellplast (skumgummi, typ) och sedan målat med färg och latex för att ge en slitstark yta. Om du inte vill betala en arm och ett ben så skulle jag rekommendera dig att antingen åka över till Danmark och handla på Faraos Cigarrer (www.faraos.dk) eller från Gimlis (www.gimlis.com) då de har billiga latexvapen.

Fick själv mitt Gimli-svärd (ranger-modellen) nu i lördags och förutom att färgen är en smula dålig på hjaltet (vi gjorde en STOR beställning och pressade honom eftersom de VAR TVUNGNA att vara klara till Etridien) så är jag nöjd med det.

Hoppas det hjälpte, annars får du fråga igen! ;)

LinaN
2007-05-09 14:22
#2

inte skumgummi! Det är mer materialet osm du finner i BRA liggunderlag. Ju mindre bubblor i liggunderlaget dess bättre.

så ÖB's billiga liggunderlag suger pinne att använda medan de du kan köpa på intersport o liknande är superba!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Dark_Jester
2007-05-10 12:28
#3

Det var ett generellt förklarande exempel, inte en anatomisk dekonstruktion av materialspecificerande typ… Räcka ut tungan

LinaN
2007-05-13 18:05
#4

# 3

^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Balinidina
2009-03-25 13:10
#5

Jag skulle snarare säga Calimacil Den 'nya' generationen latexsvärd.

www.calimacil.com

Visst är det en beställning från Kanada. Men det är helt klart värt det.

Hallonsaft
2009-04-01 14:48
#6

Vill man ha ett Calmacilsvärd behöver man inte beställa från Kanada.. det finns en återförsäljare i Göteborg:
http://www.lomu.se/

Dock tror jag knappast det hjälper frågeställaren med tanke på att det var nästan två år sedan frågan ställdes…

Annons:
Balinidina
2009-04-04 03:26
#7

Så sant så. Men det kanske väcker någon annans intresse :D

Vad jag har förstått av lomu så kommer inte dem ta in fler beställningar utan bara göra sig av med det dem har.

Upp till toppen
Annons: