Är Ny.
Hallå.
Är ny inom Lajvande och skulle gärna vela testa på det.
Är 17 år och bor i skåne
Jag vill ha Tips.
Hur kommer man lättast igång med lajvande ?
vad behöver man veta i allmänhet?
Men jag blir glad av alla tips jag kan få :)
// NE
Av erfarenhet kan jag säga att många av de som börjar lajva ofta satsar på fel saker. Exempelvis skaffar folk en ringbrynja eller ett svärd osv. innan de änns skaffat ordentliga baskläder. Gör inte det felet! Ni får ingen stämmning med ringbrynja och mjukisbyxor!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
När jag började lajva för några år sedan, då jag var 15, så tog jag kontakt med en förening som hjälpte mig att komma igång med allt! nu är jag 22 år och är fortfarande igång. De hjälpte mig att förbereda kläder inför ett lajv och en roll som skulle vara passande och även en grupp som jag fick åka med, så att jag hade en "fadder" som jag kunde vända mig till. Mitt tips är att ta kontakt med någon förening nära dig eller så kan jag varmt rekomendera dig till eleria-lajv.se som är det lajvet som jag årligen åker på och där finns massor av duktiga personer som kan hjälpa nybörjare då just detta lajv är ett nybörjarlajv som är fantasyinspirerat i en medeltida miljö.
Fler frågor så kan jag gärna besvara dom
Mvh lisa gregorsson
"Vilken ynkrygg som helst kan utkämpa en strid när han är säker på att vinna, men visa mig den som har mod nog att kämpa när hon är säker på att förlora"
Hej jag är en som vill tästa lajv men jag hittar inga som vill lajva jag undrar om någon här vill.
11år
Hej
Jag bor också i skåne och kan tipsa om Gittes Tygkälla som ligger utanför Kristianstad. Där kan man hitta mängder av lin och ylletyger till mycket bra pris.
Rekomenderat att börja med är en tunika, byxor och struthätta. Till detta krävs ca 4 meter tyg.
Här e lite länkar jag tycker om att använda mig av:
http://korps.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&$GUEST=SE&wts.ACTION=loginguest&p=H
det viktiga är enligt mig är att ha en roll man gillar, och lyssna på omgivningen.
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!