Benlindor
Hej kollar runt lite och ser om jag kan få svar på detta snabbt eller inte :P
Ska sy benlidnor till en dräkt och funderar på om jag behöver kantsy benlidnorna eller inte. Är tunt vadmal så jag tror inte det skall repa upp sig. Men behöver man kantsy eller är det bara för syns skull eller något?
Tack vänligen för svar
Vadmal i sig brukar inte repa upp sig då det ofta är hårt valkat.
Annars så sy langettstygn längsmed kanterna om du är osäker på om det kommer hålla ihopa.
Lycka till! o lägg gärna in en bild på det färdiga resultattet!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Kan jag göra ^^ Har dock inte jätte mycket tid. skall till mosgård. 15 dagar kvar och en hel dräkt att sy :P
#15 langettstygn tar inte särskilt lång stund o gör man stygnen med 1cm mellanrum så går det rätt fort. sätt på en film o titta på medan du gör det :D tror du hinner bägge benlindorna på två filmer som max. sen är ett tips, ta en hel dag att klippa ut mönsterdelarna, lägg ihopa tygbitarna+mönster i högar och sen tar du o syr alla delar "samtdiigt" dvs du sicksackar allt vid samma tillfälle, sen raksömmar vid samma osv osv….. det blir en del att hålla reda på men istället för att göra ett plagg åt gången gör man alla o blir klar med allt ungefär "samtidigt" så slipper man stressa ihjäl sig i slutänden :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Jo.. just nu bråkar jag med en särk. Försöker få tagi min vän som hjälper mig lite då något blivit fel.. någonstans. Men ja. Får jag klar test särken (attackerade ett lakan) så är det bara att klippa ut kolt och tunika på en och samma gång så.