Mens på lajv
Det är vedervärdigt o allmänt hopplöst att åka på lajv o ha mens!
Men det finns bot! Det finns ju tygbindor, kanske itne så fräscht när man är ute och inte har tillgång till en tvättmaskin. Fast och andra sidan så är det ju jäkligt hardcore att ha tygbindor med sig och koka dem i en separat gryta inlajv…
Fast, så hardcore är inte jag iaf…. itne ännu. Däremot så har jag verkligen tröttnat på kletandet o kladdandet med bindor och tamponger. Jag har hittat en produkt som inte läcker, som är lätt att tömma och hålla ren. som man återanvänder och som är tillvekrad i medicinsk silikon vilket Förhindrar att man kan få den infektionen som kallas för TCS som man kan få av tamponger.
Den här menskoppen i silikon är som sagt lätt att ha med sig, den tar minimalt med plats och ingen kan råka se den i din bältesväska eftersom du har dne på dig hela tiden, och til lskillnad fårn tamponger så läcker den inte! När du ändå går på toa eller sätter dig o kissar i skogen kan du passa på att tömma koppen! skölja den ren i vatten elelr torka av med våtservetter (som tar MYCKET mindre plats i din bältesväska än vad bindor o tamponger gör!)
Du kan även använda menskoppen till vardags, den är suverän! inget äckligt snöre som fastnar mellan skinkorna, inga kladdiga bindor som det rinner utanför.
Killar, ni som har flickvänner eller sambos eller KK's, tipsa dem om den här uppfinningen, det sparar mycket! Både på tjejernas ekonomi, er värdighet när ni tvingas til laffären för att köpa mensskydd och framförallt, INGA ÄCKLIGA SOPOR som luktar kadaver!
Ni hittar en bra återförsäljare för menskoppen här!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

låter som en jättesmart grej.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Jag äter p-puiller, och är lat, så jag förskjuter alltd mensen om det skulle kunna komma olägligt…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

jag har stav, och får ingen mens. så de e inte aktuellt för mej heller :P trodde aldrig att det kunde va såhär underbart att slippa allt vad mens heter. men för er stackare som får så är den nog bra :P
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Jag använer troskskydd
Det funkar bra för mig…
#4 om du bara behöver trosskydd på lajv när du har mens är du en lycklig själ! :D
Mitt första lajv var en kladdig historia. Mens, tamponger och trosskydd. Blödde igenom det mesta…. trots att jag hade skjutit upp mensen med p-pillrena….
Jag har också en menskopp! De är oslagbara!
#6 visst är dom :)
Det trista är ju att de knappt säljs i Sverige. Men när jag var på ungdomsmottagningen körde jag stenhård marknadsföring för barnmorskan. hon lät väldigt intresserad och skulle kolla upp det. Fler menskoppar åt folket!!!!!
#8 bra jobbat! :D
På www.pepplon.se finns det menskoppar att köpa.

Finns att köpa här oxå http://www.menskopp.se/shop
Menskopp=frihet
oh :) nice med flera ställen ^^
Låter suveränt, billigt i längden och smidigt, kanske kan överväga en nån gång :)
Helena

Har aldrig hört talas om den här "menskoppen" tidigare, verkligen smart!! Skulle kanske ta och testa. ;)
#13 det tycker jag att du ska göra!
Det är litet pilligt udner första mensen men vid andra mensen så tänker man knappt på vad man gör längre. o perfekt o ha när du är på badhus, gymmet eller liknande eftersom de nästan aldrig läcker, de enda gångerna det läckt för mig är när jag satt in den fel o stressat o haft mig, men då känner man det rätt snabbt, så det smygläcker inte så att amn itne märker ngt som tamponger o bindor gör.
Hjälper menskoppen för folk som jag, med väääääldiga blödningar??

Detta måtse testas!