Julklappstips för lajvare
Okie gott folk, det börjar dra ihopa sig till jul nu. alla firar kanske itne jul men de som gör det, vad köper/tillverkar ni för julklappar till lajvande vänner?
I år ska jag inte byta julklappar med så många…. Det blir Nadrendion och Varg, och ev DJ om han är med på den här knasiga ideen. utanför lajvandet är det mina två hästskötare, två väninnor och min sambo som ska få små presenter. (funderar på att köpa ett par lajvskor åt sambon. elelr så blir det en tai chi dräkt i silke som han stått o dregglat över på budonord.)
Annars så kommer det här litet förslag till er som ska ge presenter till andra lajvare:
en 5 liters dunk med latex
material till latexvapen
ull och lingarn för broderi, självklart växtfärgat
bennålar
nålhus
3 meter ull eller linnetyg (perfa för de som gillar att sy! 3 meter räcker alltid till något!)
lajvskor
läderspill, skinnspill mm småttigt att göra småsaker av
sy en läderpung o ge bort
dryckeshorn
bälte
alvöron för alvlajvaren som tappade bort sina öron i somras
sytråd och andra tillbehör
T4, T6, T10, T20 i mängder åt bordsrollspelaren
fällar av olika slag
presentkort på cleas ohlsson
nålbundna strumpor, mössor o vantar. sånt du gjort själv uppskattas alltid, o speciellt av släkten!
Det var några förslag, fyll gärna på med flera!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Över huvud taget allting som ens kan passera för "gammaldags" funkar att ge bort som present, varför ett besök på Myrorna, Sopstationen, UFF, Erikshjälpen eller dylikt är MYCKET lämpligt för de med begränsad budget. Har själv hittat mängder med bra saker påmin lokala Erikshjälp, så det är bara ut och leta!
"Med på denna knasiga idén"…? Tja, varför inte…? Vad är det som gör den så knasig?
#1 Att man måste då komma på ngt praktiskt o bra ^^
*fundera* enda bekymret är ju att jg ahde en idé när jag skrev inlägget, men nu har jag glömt vad det var….. :S
Det är med andra ord precis som vanligt ^^
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.