Annons:
Etikett11-nybörjarfrågor
Läst 1830 ggr
NorthernArcher4
7/22/16, 3:28 PM

Eleria grupp?

Hej. Finns det någon grupp som ska till Eleria i höst, som skulle vilja hjälpa två nybörjare? Vi har aldrig varit på något lajv tidigare, och skulle därför behöva guidning. Tacksam för svar.

Annons:
Riviniana
10/25/16, 9:22 PM
#1

Hej där! Hur gick det, hittade ni någon som kunde hjälpa till? Jag har själv aldrig varit på lajv tidigare, men haft ögonen på Eleria ett tag. Deltog ni? Det vore trevligt att höra hur ni upplevde det som första lajv, hur stämningen mot nykomlingar var och sådant. Var det lätt att komma in i gruppen?

(Jag skulle förstås kunna starta en ny tråd och fråga alla, men det är så tyst här ändå så jag tänkte börja med att försöka skaka liv i en gammal tråd istället. Då kanske någon ser det, i alla fall.🙂)

"Be strong enough to stand alone, be yourself enough to stand apart, but be wise enough to stand together when the time comes."

Titta gärna in på lajv.ifokus

jiithra
11/5/16, 7:13 PM
#2

Personligen skulle jag inte rekomendera Eleria som första-lajv, om man inte åker med en redan etablerad grupp/lajvare.

Har varit på flera elerialajv, och de är inga höjdare direkt. Det blir dock väldigt mycket vad man gör det till, så erfarna lajvare som kan hjälpa en in i intriger är väldigt bra att ha

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

NorthernArcher4
11/25/16, 7:54 PM
#3

Vi hittade en grupp som vi åkte med( det var vana lajvare). Det var ganska lätt att komma in i en grupp och stämningen mot nykomlingar var jättebra(iallafall i den grupp vi var i). Själva lajvet var ganska lugnt de dagar vi var där (vi var där de två sista dagarna), men det var ändå lite saker som hände här och där. Jag håller med jiithra: det blir vad man gör det till. Jag var inte med i själva intrigen, utan försökte mest se mig omkring. Min åsikt är att Eleria är ett bra nybörjarlajv, där man lätt kan bestämma hur avancerat man vill göra det.

Upp till toppen
Annons: