Annons:
Etikett11-nybörjarfrågor
Läst 2656 ggr
Valkyrija
2015-05-18 02:26

Hur och vart börjar jag?

Hej! Jag har aldrig varit på något lajv tidigare och begreppet är väldigt nytt för mig. Tror dock att jag hade älskat det och undrar lite om jag kan få några tips på hur jag kommer igång och börjar på bästa sätt :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
Gurky
2015-05-18 05:53
#1

Genom att fundera på vad du vill gå på för typ av lajv. Sen när du vet det så börjar du att antingen leta rätt på en grupp(vilket jag skulle rekommendera om man är nybörjare) och ett passande lajv.

Valkyrija
2015-05-18 14:00
#2

Jag är väldigt inne på Fantasy. Hur hittar jag en grupp? Haha :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Gurky
2015-05-18 16:54
#3

Jag skulle gissa på sveroks forum eller på facebook. Var ca 10 år sedan jag lajvde så misstänker att saker kan vara lite annorlunda idag(helgon var ett bra ställe att hitta folk på då) :)

Valkyrija
2015-05-18 17:09
#4

Okej tack! Ska kika runt :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

jiithra
2015-05-19 16:10
#5

Är man intresserad av medeltida fantasy rekomenderar jag kampanjen I skuggan av Pelarbergen. Det finns en grupp på fb med samma namn

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Blodfot
2015-05-27 19:47
#6

Jo i skugan av pelarnejd är toppen!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Annons:
Upp till toppen
Annons: