Annons:
Etikett10-övrigt
Läst 3033 ggr
jiithra
2015-01-01 16:59

Lajvmål 2015

Nu den första januari och allt, så är det en utmärkt tid att sätta mål för sitt kommande år. Right?

Så detta är alltså en målsättningstråd, och pepptråd. Kommer vi lyckas, kommer vi misslyckas?

Målen kan vara allt ifrån 'Åka på mitt första lajv' till 'Lajva helt HK (med egengjorda, handsydda kläder)'. Inga mål är för stora eller för små, men kom ihåg att det inte är en tävling! Det ska vara personliga mål som ska hjälpa dig i ditt utvecklande.

Så, jag börjar väl?
Mina mål:
* Bli mer nattaktiv på lajv som tillåter detta
* Åka på mitt första lajv som en tvåspråkig karraktär.
* Bli tryggare i mitt boffer
* Våga spela roller som är mindre lika mig än tidigare.
* Spela sminkroll som är mer avancerad än kleta en färg i hela ansiktet.
* Spela en roll där jag faktiskt tänkt ut hur hen ska vara innan, inte bara har ett namn, och sedan genomföra det också.

Vad har ni för mål?

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Annons:
Potatisen
2015-01-02 10:26
#1

• Att bli färdig med kostymen till min nya karaktär jag påbörjade i mars förra året. • Att lära mig fler recept som passar på lajv, så att det blir lite mer variation. • Att varva någon kompis till lajvvärlden. • Läsa om olika yrken. • Lära mig att använda mitt boffertvapen ordentligt, inte bara dem grundläggande kunskaperna.

jiithra
2015-01-02 23:57
#2

Vad är det för kostym? :)

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Potatisen
2015-01-03 08:54
#3

#2 En älva som ska studera magi. Jag hade en del av kläderna hemma, men i fel nyanser. Karaktären är till ett privat lajv i England och det är stänga regler på hur kostymen ska se ut. Än så länge har jag bara sytt tigtsen och tunikan.

jiithra
2015-01-03 12:23
#4

#3 okej, låter roligt ^^

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Sehvrin
2015-01-03 13:31
#5

Inga direkta mål för i år då jag fortfarande är ny i hobbyn. Men jag har i alla fall lite planer för året: Jag ska åka på Prolog, Projekt Lazarus: Spiraltornets Fall och troligen även åka på uppföljaren till Operation Java.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

eeip
2015-01-06 23:58
#6

Mitt främsta mål för kommande året är nog faktiskt att överhuvudtaget åka på något lajv… Men vill testa på något annat än medeltids-fantasy samt prova en karaktär som är mer olik mig själv och försöka bli aktivare på lajv och våga ta mer initiativ själv.

Annons:
Blodfot
2015-01-07 10:39
#7

Jag vill våga spela man, bli säkrare på att jag vet att jag är en bra lajvare.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

ThreeStars
2015-01-28 03:28
#8

Viktigast just nu är att fixa en basic garderob för medeltida fantasy som jag kan använda, och att eventuellt införskaffa något boffervapen.

Jag vill lyckas med det planerade tältprojektet inför Lazarus. Och så vill jag såklart bli färdig med karaktären och ge henne en bra uppsättning kläder.

Och så vill jag dessutom få till en ny, bra karaktär inför Bifrost IV, och försöka att få till henne så hon är så olik mig som möjligt (så jag inte plötsligt råkar offa).

Sist men inte minst, så vill jag klart spara ihop till en fin gryta jag kan laga mat i under lajv.

bf90rono
2015-02-07 20:52
#9

Prio för mig är att iöverhuvudtaget hitta ett fantasy medeltid lajv inte för långt ifrån Stockholm eller ev. hitta en lajv grupp då man ännu haft tid att gå på sitt första lajv. Fixa utrustning å vapen är inget direkt svårt då man är rutinerad foam crafter.

jiithra
2015-02-08 12:57
#10

#9 Katrineholm, är det för långt bort för dig? Katrineholms äventyrsklubb kör en bra kampanj, I skuggan av Pelarnejd, där.

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Blodfot
2015-02-21 21:56
#11

Jag har en lajvgrupp som man kan åka med, vi kör i eleria inte direkt en grupp man ska spela med om man vill bli omtyckt men vill man bli hatad, riskera att förlora kroppsdelar så är denna grupp för dig! Eller vad säger du jiiithra?

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

jiithra
2015-02-22 17:50
#12

#11, jo. Är man beredd på skadespel, förlorade kroppsdelar och eventuellt behov av flykt har du hittat rätt ;)

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Blodfot
2015-02-23 19:14
#13

Yes, men kul spel ger vi allt!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Annons:
Gurky
2015-05-18 20:41
#14

#11 Det låter intressant! Du får skriva lite mer om gruppen :D

Blodfot
2015-05-27 19:46
#15

Jag ska göra en rekryteringstråd om detta tänkte jag göra snart! Håll utckik!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Upp till toppen
Annons: