Annons:
Etikett01-karaktärsbygge
Läst 890 ggr
[Emilia Roos]1
3/12/14, 9:48 PM

Favoritkaraktär?

Jag har bara en lajvkaraktär, som aldrig levt än.

Men min lilla fråga är, vilken eran favoritkaraktär (som antingen ni själva eller någon annan skapat) är inom lajv?

Berätta gärna om era karaktärer, det är så kul att få inspiration!

Annons:
Blodfot
3/12/14, 10:11 PM
#1

Det är nog kapten Huggorm. Hon är som dte låter Kapten över min egna lajvgrupp. Hon är en väldigt missförstådd karaktär men det kan jag förstå. Hon verkar vara väldigt agresiv och folk har svårt att lita på henne. Men hon är så underbar, ibland tror jag nog att jag skulle vilja vara henne, inte bara spela henne!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

jiithra
3/13/14, 3:44 PM
#2

Min måste nog vara min alvroll, Ilek. Har dock aldrig hunnit vara henne på ett lajv, men det är i en underbar grupp, så det kommer bli sjukt kul när jag äntligen var lajva som henne

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

[Emilia Roos]1
3/14/14, 5:14 PM
#3

Blir det nu i april Jiithra?

jiithra
3/14/14, 10:09 PM
#4

Tyvärr inte, än så har vi inte hittat en kampanj som passar för gruppen

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Hallonsaft
3/17/14, 8:48 PM
#5

Oj.. med närmare 40 genomförda lajv blir det här lite svårt. *tänka* Jag kommer nog köra tre… *Harkel*

Runa Skuggdal spelade på 2 SALVS lajv ca 2005. Hon är den första rollen jag verkligen blivit förtjust i. Hon var en diversehandlare som sålde och köpte allting, även magiska saker (pga pengarna, inte för att hon kunde använda det). Hon var trevlig och social, och hon lyckades vinna den inofficiella tävlingen som undre världen hade (om vem som var bäst tjuv). Det handlade om att ta sig in i det mest välbevakade lägret på hela området. De andra smög i skogen och försökte smyga in, och hade lurpassat i flera timmar på natten utan att lyckas. Runa blev däremot vän med vakterna efter en kväll på värdshuset ihop, och sedan blev hon inbjuden för fortsatt drickande :D

Sedan blev jag väldigt förtjust i en influensaforskare på ett läkemedelsföretag vid namn Rebecka Rosenblad, spelad på "Pharmatech" förra året. Hon gjorde allt för forskningen. Även mycket oetisk forskning och försök på illegala invandrare, lodisar, barn osv. I början av lajvet var hon älskad av alla. I slutet av lajvet var hon hatad av alla eftersom forskningen avslöjats för hennes kollegor. De började kalla henne Dr Mengele p.g.a. alla oskyldiga liv som hennes forskning och virus hade tagit.

En annan kul roll är Colette som jag spelat i Krigshjärtakampanjen under "Vårfesten", "Luftskeppet som dök upp" och Vårfesten 2. Det är en byadministratör som egentligen bara vill ha fred och frid mellan cordover och jorgaler. Under de tre lajven jag spelat henne har hon genomgått enormt många förändringar och hon har verkligen utvecklats som karaktär. Från början en rejält blåögd och nästan hjärntvättad karaktär som bara följde order, men blev en självständigt tänkande person som dock försöker dölja detta för överheten samtidigt som hon försöker göra byn hon har hand till en bättre plats att leva i.

Upp till toppen
Annons: