Annons:
Etikett15-roll
Läst 1171 ggr
JuTsu
2014-02-11 17:58

Spela som kille?

 Hej!

Jag ska gå på mitt första lajv till sommaren och är jättetaggad! Jag har en jättebra idé om min karaktär. Dock är min karaktär en kille och problemet är alltså att jag, som är en tjej, har en flickröst (så att säga). Därför undrar jag alltså om det finns någon som har en aning om hur man kan få en mörkare mer manlig röst? Jag kan nämligen inte förställa min röst…

Dessutom vore det underbart om någon kunde dela med sig av hur man skulle kunna sätta upp håret för att det ska se mer pojkaktigt ut då jag är skeptisk mot peruk.

Elune be with you. :3

Annons:
Blodfot
2014-02-11 17:59
#1

en enkel fråga bara: du kan inte göra honom till tjej?

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

JuTsu
2014-02-11 18:01
#2

#1 Ja det skulle man kunna tycka men grejen är att jag vill ju spela honom. Blir inte samma sak om det är en tjej, tyvärr.

Blodfot
2014-02-11 18:37
#3

ok, det var ju synd, ska tänka!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Hallonsaft
2014-02-11 23:35
#4

Jag skulle ha rekommenderat dig att inte spela en kille på ditt första lajv. Det är väldigt mycket i övrigt som är nytt på lajv, och som man ska ta in så det kan bli spelhämmande för dig.

Annars, för att du ska kunna tas för en kille, så..

- Linda brösten.

- Se till att ha mer manskläder än unisexkläder.

- Prova eventuellt hur det är med att limma mustasch eller på något sätt fixa sminkning så att det påminner om skäggväxt.

- Vad gäller hår, så vad har du för slags hår nu? Kan du tänka dig att klippa det?

- Studera hur män och pojkar rör sig, för de går och har oftast en helt annan hållning än tjejer. Det är något som de flesta inte tänker på, men man märker det om det sker på "fel" sätt.

- Hur du fixar rösten vet jag inte, men förr åt de väl krita ^^

jiithra
2014-02-12 18:50
#5

Rörelsemönstret är väldigt viktigt! Män är generellt sett stelare, vilket resulterar i ett annat rörelsemönster.

Något annat som jag tror hjälper är att söka på cosplay-guides om att spela annat kön, de brukar vara duktiga på sånt

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

JuTsu
2014-02-18 20:46
#6

Okej! Tack för svaren!

#4 Dock tror jag inte att jag kommer att ha något problem med kroppsspråket eftersom att jag själv rör mig som en pöjk väldigt ofta.

Bra där, med att använda manskläder istället för unisex! Det ska jag definitivt komma ihåg!

#5 *öppnar google* *söker på cosplay guides*
Tackar. Hade ingen aning om att det kallades så.

Annons:
jiithra
2014-02-18 21:27
#7

Varsågod

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

JuTsu
2014-02-19 18:32
#8

#4 Justdet! Jag har rakt hår som går ner i ungefär brösthöjd. Färgar det "rubin"rött. Kan inte tänka mig att klippa det eftersom att jag försöker spara ut det…

Trollhund
2014-02-20 23:42
#9

#8 Sätt upp i en låghästsvans annars. Låg höstsvans ses som manligare medans en hög kodas som kvinligt. Oftast.

Upp till toppen
Annons: