Annons:
Etikett10-övrigt
Läst 895 ggr
Blodfot
2014-01-21 13:35

När är man lajvare?

Denna fråga har nog många hört olika, vad tycler NI? Jag är inte säker faktiskt vad jag tycker. Man att drömma om lajv kan jag nog tycka att man då kan kalla sig lajvare. Men har även hört att man ska ha lajvat tre gånger för att få kalla sig lajvare? Så, vad tycker NI?

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Annons:
Hallonsaft
2014-01-21 16:50
#1

När man känner sig som en lajvare, så ska man nog få kalla sig lajvare också. Antalet lajv går inte att säga tycker jag, men man bör väl ha varit på minst ett och känna att det här är något man vill fortsätta med.

Sehvrin
2014-01-25 14:51
#2

Jag håller helt och fullt med #1. Att drömma lajv tycker jag är ett ganska dåligt mått: jag drömdemin första lajvdröm redan innan jag varit på mitt första (och hittills enda) lajv. Jag känner mig inte som en lajvare än, jag vet inte om det är en hobby jag vill fortsätta med.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Blodfot
2014-01-27 11:43
#3

hum, ni har en poäng! Jag är osäker nu, jag visste att jag skulle forsätta att lajva redan innan mitt första, så det känns nja. Men gud vad svårt!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Trollhund
2014-01-27 15:57
#4

Jag har aldrig hört den här frågan diskutteras innan faktiskt. Jag tycker inte man kan kalla sig något innan man praktiserat det. Innan man varit på sitt första lajv skulle jag kalla den personen lajvintresserad eller intresserad av lajv, efter första eventet så kan man kalla sig lakvare eller kalla någon en lajvare om personen känner sig bekväm med det. Tyckte personen inte om fenomenet lajv och inte vill fortsätta så skulle jag inte kalla den personen lajvare. Men enligt mig kan du alltså vara en lajvare även om du bara varit på ett event, men skulle inte säga att man kan vara lajvare om man aldrig lajvat.

Upp till toppen
Annons: