Annons:
Etikett04-mat-och-dryck
Läst 1406 ggr
jiithra
2014-01-09 22:53

'Alkohol' på lajv

Är lite nyfiken på vad folk tycker om 'alkohol' på lajv. Alltså att man dricker något som Off är alkoholfritt, men inlajv spelar på att man blir full/berusad.

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Annons:
Hallonsaft
2014-01-10 00:34
#1

Jag tycker att det är ganska roligt, såvida man inte överdriver det för mycket. Lajv handlar trots allt mycket om att ge och ta, samt många gånger att agera lite korkat och prata lite för högt om saker och ting, så att information kommer ut. Det är inte kul att hålla käften om den coolaste saken på lajvet. Det är roligare om det kommer ut så att fler får saker att spela på. Inlajvalkohol är därmed väldigt bra, eftersom man kan supa ner sig och råka försäga sig, utan att ha gått mot sin roll helt och hållet.

Dock är det bra om alkohol på lajv smakar mindre bra så att folk inte dricker det som saft. På några lajv jag varit på har de använt chillikryddad ingefärsdricka (tror jag det är). Första klunken är lite jobbig, sedan kan jag dricka det ganska bra (det kan inte många). Många har svårt att få ner den, och så ska det vara.
På ett annat lajv jag var på hade de dryckestävling där man fick dricka olika glas med innehåll. För varje gång blev det äckligare och äckligare. (outspädd saft var inte gott men gick att dricka, men det blev värre). Efter tredje eller fjärde glaset får jag in något jag känner att jag inte kan svälja.. så jag gör en scen av det. Rusar upp och ut och låtsas kräka… mycket roligare spel än om man bara skulle spottat ut det i glaset ;)

Blodfot
2014-01-10 06:36
#2

Jag tycker att det är riktigt kul med alkohol ibland och kan skapa väldigt mycket roliga scener. Men jag tycker att alla spelar på det för mycket.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Hallonsaft
2014-01-10 07:35
#3

Ett "problem" när en del personer ska spela på alkohol, är att många aldrig varit fulla på riktigt, så de vet helt enkelt inte hur de ska spela ;) När vi hade firmafest på Pharmatech tyckte jag att det funkade riktigt bra, trots att festen urartade (som firmafester ofta gör).

[Emilia Roos]1
2014-01-10 21:04
#4

Haha, jag kan tänka mig det… Typ folk i min ålder har sett nån bli full i nån film eller nått… Det måste vara rätt kul att se ändå! Är det så på PB och Eleria? Att det finns "alkohol" ?

jiithra
2014-01-10 23:30
#5

Ja, det finns 'alkohol' på både PB och Eleria. Men jag har för mig att cidern som serveras på bådas värdshus även in är 'alkoholfria'. Dock säljer PB någonting som kallas Draktårar, men det kan kanske Blodfot förklara bättre?

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Blodfot
2014-01-10 23:32
#6

Det kan jag jiithra, haft med den drogen förut! Draktårar är VÄLDIGT stark alkohol dryck (in-lajv då)

Har för mig att det är vinäger i vilket skapar en känsla av äckel. Hänt massa roliga saker med den drickan inlajv hehe!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Annons:
jiithra
2014-01-10 23:36
#7

Tänker du kanske på en viss Ruben och Blåbärspaj?

Har själv aldrig druckit draktårarna då jag har massa allergier och sånt, + lite andra saker. Men känner flera som druckit det, och det är tydligen ganska likt riktig alkohol i smak osv.

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Blodfot
2014-01-10 23:38
#8

Yes box! Med denna dryck så har jag sett folk kyssa varandra random, tagit in-lajv självmord, bråkat med orcher och massa annat.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

[Emilia Roos]1
2014-01-11 11:31
#9

Ojj… Farliga grejer det där…

Blodfot
2014-01-11 12:44
#10

japp, men shitkul! Även varit med om att folk tar varandras fruar…

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

jiithra
2014-01-11 14:02
#11

Justja xD

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

jiithra
2014-01-11 14:02
#12

Justja xD

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Upp till toppen
Annons: