Annons:
Etikett10-övrigt
Läst 951 ggr
Sehvrin
2013-12-29 21:33

Drömmer ni?

Brukar ni drömma om lajv? Och när ni är på lajv, händer det att ni drömmer inlajv då? Jag har bara varit på ett lajv, men krigshjärta-kampanjen besöker mina drömmar med jämna mellanrum. Senast här om natten, trots att det är nästan ett halvår sen lajvet var. Under det lajvet lyckades jag faktiskt (till min egna förvåning) ha en inlajvdröm, fast med en viss anknytning till mitt riktiga liv (om man analyserade den i efterhand). Så, hur är det för er?

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
Blodfot
2013-12-29 21:35
#1

Jag drömmer ofta om lajv, dok händer det sällan men kan hända.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

jiithra
2013-12-29 22:21
#2

Har drömt om lajv några gånger, ibland samma dröm flera dar i rad

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

ThreeStars
2013-12-30 02:18
#3

Precis innan och precis efter ett lajv så drömmer jag om det (in-lajv dessutom).

När jag väl lajvar e jag så trött så jag drömmer inte alls xD

Praefatio
2014-01-01 01:17
#4

Jag har alltid en dröm ett par veckor innan lajv som jag kallar lajvpanikdrömmen. Den går helt enkelt ut på att jag kommer till området och har glömt all min packning.

Hallonsaft
2014-01-02 22:16
#5

Lajv är ett ganska stor del av mitt liv, så jag drömmer ganska mycket kring och om lajv. Inlajvdrömmar sker dock mer sällan. Det finns några drömmar som skulle kunna tolkas som inlajv, men jag är osäker för de var så diffusa.

En dröm jag dock kommer ihåg mycket klart, är en som jag drömde under ett KH-lajv (tror att det var under "Luftskeppet som dök upp" eller "Vårfesten 2"). Inlajv har min roll börjat inleda ett förhållande med en annan karaktär. Han är i princip den enda hon verkligen litar på är sann och god. Drömmen på natten går ut på att han bara spelat, så han förråder henne, vänder henne ryggen när hon verkligen behöver honom, och säger att hon aldrig betytt något för honom. Dagen efter när jag vaknade, gick jag omkring och var grymt paranoid och väntade på att han skulle sälja ut min roll… Det hände dock aldrig ;)

Upp till toppen
Annons: