Annons:
Etikett11-nybörjarfrågor
Läst 1076 ggr
Niji
12/29/13, 1:58 AM

Ny med Lajv

Hejsan!

Jag är 15 år och är helt inne på fantasy och skulle vilja lajva. Jag är mest inne på alver då dom fascinerar mig som inget annat gör. Jag har mer eller mindre en karaktär men hon är inte riktigt klar än. Då jag aldrig lajvat innan eller läst så mycket om lajv så skulle det vara kul om man skulle kunna ha som någon fadder som kanske skulle kunna hjälpa mig med att börja lajva och även fixa saker :) Jag bor vid Värnamo :) 

Finns det någon här som skulle vilja hjälpa mig så blir jag ytterst tacksam! :)

Mind of a queen, heart of a warrior

Annons:
Blodfot
12/29/13, 11:34 AM
#1

för det första: Välkommen till denna underbara hobby och denna underbara sida! 

för det andra! Börja läsa på, finns mycket bra fakta här, och mer kommer!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Hallonsaft
1/2/14, 10:47 PM
#2

Så du bor vid Värnamo? Du har tur, för en av de mest använda lajvbyarna finns i närheten, nämligen en bit väster om Skillingaryd. Lajvbyn heter "Berghem".

Jag vet dock inte hur många lajv som kommer att arrangeras i Berghem 2014, där det förekommer alver. Frågan är därmed. Kan du tänka dig att prova lajva andra lajv än just sådana där det finns alver, eller är det just alvlajvande du vill testa?

För övrigt kan det vara vanskligt att göra en karaktär helt färdig innan man har ett specifikt lajv till den, helt enkelt för att din bakgrund och personlighet på rollen kanske inte helt passar in med m det aktuella lajvet i fråga. Så det gör förmodligen inte så mycket om rollen du tänkt på inte är "klar". Tänk dessutom på att på många lajv där det finns alver så blir det alvgrupper som spelar ihop och som förbereder sig ihop. Därmed är det ofta en del genomgående teman, intern hierki och liknande. (Jag är dock inte alvlajvare själv).

Upp till toppen
Annons: