Annons:
Etikett11-nybörjarfrågor
Läst 1165 ggr
Sehvrin
11/16/13, 4:46 PM

Nybörjartolerans?

Jag var inne på Elerias hemsida och såg att de nästa år skulle ha ett lajv utan nybörjartolerans, men ingenstans stod det vad det innebar. Så nu undrar jag vad som menas med nybörjartolerans (eller åtminstone vad ni lägger in i det begreppet). Handlar det bara om utrustningskrav eller ligger det nånting mer i det?

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
Blodfot
11/20/13, 9:07 PM
#1

Det handlar om fr miga tt man acksepterar sämre utrustningskrav och kanshe sämre spel än de mer erfarna, även hårdare spel.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

jiithra
11/20/13, 9:41 PM
#2

Har ett lajv nybörjartolerans brukar de acceptera t.ex morderna skor (gummistövlar osv.), mjukisbyxor, 'fel' tyger i kläder osv. Sen så självklart att folk är nybörjare. Man måste acceptera att alla inte är profs.

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Hallonsaft
11/21/13, 7:36 PM
#3

Att ha nybörjartolerans handlar nog mer om att det finns många oerfarna med sämre utrustning. Att det inte är nybörjartolerans behöver dock inte betyda något dåligt alls. Jag har haft med mig en nybörjare på ett Krigshjärtalajv (ett av storlajvet), vilket är ett högkravslajv. Men med rätt hjälp innan när han skapade roll, och sedan att man gav honom tips under lajvet, så funkade det galant. För hans del var det snarare en fördel att det fanns många erfarna lajvare som gjorde att han mer drogs med i stämning och känsla och vågade spela ut mer.

Upp till toppen
Annons: