Annons:
Etikett02-dräkt-och-utrustning
Läst 3159 ggr
Kaiia
2013-10-01 15:13

Patinera kläder inför post ap-zombie :D

Om knappt två veckor ska jag åka på ett post-ap-zombie-överlevar-lajv! Lajvet utspelar sig fem år efter att apokalypsen brutit ut, och det största hotet nu är inte zombies, utan att hitta mat, och faran andra grupper med människor innebär…

Min karaktär heter Lowe, och hon var tretton när apokalypsen bröt ut. Nu är hon arton. Såhär ser hon ut.

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Annons:
Kaiia
2013-10-01 15:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Sexiga för stora jeans och ännu sexigare t-shirt.

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Kaiia
2013-10-01 15:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Sexig för liten t-shirt.

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Kaiia
2013-10-01 15:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

En tröja jag faktiskt gillar, den är extremt mysig. Också extremt ful, men aja… :P

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Kaiia
2013-10-01 15:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jacka som går att dra åt i midjan, så värmen behålls lite längre..

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Kaiia
2013-10-01 15:18
#5

Så. Hur ska jag göra för att patinera det här på bästa sätt då? Har tänkt att gräva ner kläderna och låta dom ligga där iallafall över natten…

Nån som har lite tips? :)

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Kaiia
2013-10-01 16:25
#6

Grävde just ner jackan, jeansen och en nalle som Lowe ska ha… Kände mig jättefjantig när jag hällde på lite vatten och hoppade upp och ner som en barnunge i en vattenpöl… Men det var rätt kul xD

Jag laddar upp resultatet imorgon :D

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Annons:
[Hamster 4 ever]
2013-10-02 11:44
#7

Hur går det ?

Kaiia
2013-10-02 12:17
#8

Har inte hunnit gräva upp kläderna än, men tänker göra det när jag kommer hem från skolan :)

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Blodfot
2013-10-02 13:36
#9

kanshe spilla mat på kläderna?

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Hallonsaft
2013-10-06 22:07
#10

Det beror lite på vilken typ av "smuts" du vill ha på kläderna. En del som vill ha skitig look blandar kaffe och te och sprayar på kläderna. Vet även en som använde soya, men eftersom det var varmt så härsknade den så han luktade avskyvärt. Det såg dock riktigt coolt ut. En del handlar också om att använda dem så att de får rätt slitage, som att glida längs en grusväg, få lera på rätt ställe på jeansen (som när man går längs en lerväg och det blir stänk baktill på jeansen). Är det mycket zombies kanske du även vill patinera med blod.

Trollhund
2013-10-07 01:12
#11

Sandpapper, ta sandpapper och sandpappra knö, oavansida lår i nederkanten bak på byxbenen (ni vet där man sliter upp med skorna om man trampar lite på byxbenet). Skoputs och fett. Kladda in händerna o liksom torka av dig på kläderna som du skulle gjort om du ville få rent dem. Kladda ner typ pinnar med vad för smörja du nu hittar, bär dem mot kroppen, upprepa med olika förmål. Använd plaghen som trasor och torka ur i spisen, blir fin fin patenering. Tycker du har awesom kläder! Nu behöver de bara slitas :) En stor mössa vore ballt till också!

Kaiia
2013-10-08 17:50
#12

Bra tips! Det blev inte alls så stor effekt som jag hade velat av att gräva ner dom, men det där med att speja kaffe låter ju som en bra idé :3

Nallen blev bäst att allt jag grävde ner, men det är typ ingen skillnad på jackan och jeansen, så det är ingen vits med att ladda upp nya bilder på dom…

Tror jag kommer fokusera mest på jackan egentligen, vill inte förstöra byxorna allt för mycket. Jackan däremot är köpt endast för det här ändamålet :D

Jag laddar upp bilder på jackan senare ikväll när jag lekt lite mer med den ;)

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Upp till toppen
Annons: