Annons:
Etikett11-nybörjarfrågor
Läst 1056 ggr
Guldkant
2013-09-25 07:23

Lajv för äldre

Jag undrar om det finns lite äldre människor därute runt 40 50 som lajvar. Jag skulle så gärna vilja börja. Men känner ingen i min ålder som har detta intresse.

Annons:
Blodfot
2013-09-25 18:49
#1

hej, jag känner en person som iallafall har lajvat och sist jag såg han var han nog 60-70 år. så alla kan lajva, den yngsta jag sett som lajvar var 9 månader så ALLA kan lajva<!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Kaiia
2013-09-27 11:18
#2

Haha, ja, visst kan äldre lajva! Det blir en så härlig blandning på lajv där äldre personer kommer med och man verkligen ser hur kul dom har! Så åk på lajv du, och dra gärna med en kompis så du inte åker själv!

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Trollhund
2013-09-28 00:23
#3

Fast frågan var väll inte om hen kan eller bör, utan om det fanns andra i den åldern. Jag själv har bara lajvat i två föreningar. I båda var majoriteten yngre och båda hade varsin äldre deltagare. Men spridingen är olika och det beror mer på föreningen än lajvet vilken ålder deltagana har.

Hallonsaft
2013-10-06 22:02
#4

Det finns många som är i den åldern som lajvar, men du har rätt i att det kanske inte är mest vanligt förekommande. Det finns ju dock en del lajv där det är lättare att hitta folk i samma ålder. Många gånger beror det på att folk som förut lajvat mycket nu verkligen väljer sina lajv med omsorg och därför får vissa speciella lajv lite högre hype och medelålder.

I år har jag varit på två lajv med ganska hög medelålder. Det första var SF-lajvet "Monitor Celestra", spel 3,  där jag har för mig att meddelåldern låg på över 30 och jag vet minst 4 som var över 50 (det var dock många spelare som jag inte spelade mot), och det fanns desto fler över 40.
Westernlajvet "Död mans hand" (som är en kampanj), lockar också mycket folk i olika åldrar.

Var bor du och vilken typ av lajv är du intresserad av?

Upp till toppen
Annons: