Annons:
Etikett02-dräkt-och-utrustning
Läst 1577 ggr
jiithra
7/6/13, 10:41 AM

Sminka skarvar

Jag är totalt icke-kunnig gällande smink. Till hösten ska jag spela alv, och kommer då ha alvöron. Hur(och med vad) ska jag sminka för att jämna ut hudton och dölja skarven? Kommer antagligen ha hår över skarven, men då är det fortfarande olika hudfärg.

är somsagt dålig på smink, så det hjälper inte om ni bara skriver vad produkten heter, utan även vad den är till för.

Tack på förhand

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Annons:
Trollhund
7/6/13, 11:53 AM
#1

Finns fleraknep. Foundation räcker ibland, vanligt smink aom jämnar ut hudtonen. Använd i så fall i hela ansiktet plus öronen. Många har ett smycke över skarven, tycker det är smart och snyggt :) Går att köpa antingen specefikt öronsmycke eller en tåring som man kan böjja fast :) Mer avancerat skulle vara att använda latex och dutta över skarvarna så att de jämnas ut innan du sminkar över. Finns fetsmink i hudfärg som dukan använda istället för foundation. Fetsmink ärmer täckande än foundation. Finns säkert massor med fler bra tips :)

Kaiia
7/6/13, 1:25 PM
#2

När jag ska sminka öronen brukar jag först lägga på en foundation och kanske puder, det enda är som en kräm, det ändra ett pulver, med hudfärg som matchar den riktiga huden. Sen brukar jag ha en mörkbrun ögonskugga och skugga småpartier. Sen tar jag en röd/rosa rouge, alltså rött pulver man egentligen har på kinderna, och tar på bakre kanten av örat. Där är man ofta lite rödare, så det brukar passa bra.

Sen hur man ska dölja skarven är jag inte så bra på. Jag har helt enkelt kört på att dölja med håret, men tipset om en ring man fäster vid skarven har jag sett många andra göra :)

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

jiithra
7/6/13, 5:01 PM
#3

Tack så mycket för de bra förklaringarna :)
Dölja skarven är det minsta problemet, kommer lösa det med hår över.

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Kaiia
7/11/13, 3:52 PM
#4

#3 Okej, låter bra ^^

Ska du vara skogsalv? :P

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

jiithra
7/11/13, 8:00 PM
#5

En typ av skogsalv. Off räknas vi som Skogsalver, In är vi inte samma som dom, typ. Är för Eleria-kampanjen.
Vill inte skriva för mycket då det är roligare att upptäcka oss inlajv sen :)

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Kaiia
7/11/13, 9:14 PM
#6

#5 Låter coolt :3

Jag ska inte dit, men hoppas det blir kul för dig ;)

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Annons:
jiithra
7/11/13, 9:15 PM
#7

Det är det, och komplicerat XD

Okej. Det hoppas jag med  :)

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Kaiia
7/11/13, 9:18 PM
#8

Haha, det är alltid kul att planera såna saker xD

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

jiithra
7/11/13, 9:26 PM
#9

Japp. Är dock inte med i huvudarrgruppen, men den är väldigt ny så jag är med och utvecklar den

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Upp till toppen
Annons: