Annons:
Etikett07-kommande-lajv
Läst 5268 ggr
Kaiia
6/30/13, 5:14 PM

Vad är ert nästa projekt?

Det kan ju vara jätteintressant att veta vad ni håller på att förbereda er för just nu.

Själv håller jag på och peppa för ett zombie post-ap som antagligen ska vara i november, pelarberget som ska vara i oktober, och Majlajvet (medeltida fantasy oftast) som ska vara nästa Maj xD

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Annons:
Sehvrin
6/30/13, 5:56 PM
#1

Jag förbereder mig just nu inför Krigshjärta som är i slutet av juli.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Blodfot
6/30/13, 7:24 PM
#2

jag förbereder mig för ett lajv jag typ ska hålla på ett kollo!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

[Hamster 4 ever]
6/30/13, 7:41 PM
#3

jag väntar på tygprover. Jag ska sy en kappa till mig och 2 mantlar, till mamma och syrran

Kaiia
6/30/13, 7:46 PM
#4

#1 Vad ska du spela? Vad ska du förbereda? :3

#2 Åh, vad är det för lajv? :3

#3 Bästa presenten :D

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

[Hamster 4 ever]
6/30/13, 7:48 PM
#5

tja, fast de ska få välja tyg själva, men jag har fria händer gällande spänne o.s.v…

Sehvrin
6/30/13, 8:36 PM
#6

#1 Ska spela budbärare åt Cordovien. Håller just nu på att sy ett par brokor och underkjortel, bystkläde och yllerock står på tur. Har även tre småväskor jag ska modda lite. Måste också fixa en knivslida till min riktiga kniv och en till min bofferkniv.

Det är mycket att göra inför ens första lajv. Som tur var kan jag låna en hel del saker.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
Blodfot
6/30/13, 8:51 PM
#7

ett medeltida fantasy lajv!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

jiithra
7/2/13, 10:14 PM
#8

Jag peppar inför PB och höstens Eleria. Till sistnämnda behöver jag sy upp en helt ny dräkt till..

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Kaiia
7/3/13, 12:23 AM
#9

Jag var på loppis och köpte tre påsar med lajvgrejer xD

Mest till post-apkaraktären, men också en läderjacka som jag sytt ett antal vattenskinn av :3

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Blodfot
7/3/13, 9:55 PM
#10

kul att så många lajvar PB!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Kaiia
7/3/13, 10:01 PM
#11

#10 Det är ju ganska stort, och rätt så bra ^^

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Kaiia
7/3/13, 10:02 PM
#12

Krigshjärta har jag också hört mycket bra om. Dock så har det väl flyttat till ett sämre ställe i år?

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Blodfot
7/3/13, 10:15 PM
#13

#10 jag älskar PB!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Annons:
Sehvrin
7/3/13, 10:32 PM
#14

#12 Ett ställe som inte riktigt uppfyller alla de krav som arr ställde, men tillräckligt många för att de skulle tycka att det var okej. Blev ju lite bråttom där då de trodde sig ha säkrat ett område, men de hade pratat med militären och inte Fortifikationsverket och sen sa Fortifikationsverket nej till deras förstahandsval. Men området ser fint ut och det finns en badsjö 😎 Kanske/troligen lite sämre ur logistiksynpunkt.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Kaiia
7/4/13, 11:33 PM
#15

#14 Kan man bada in? Ska man ha några speciella badkläder då eller ska man näcka? xD

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Sehvrin
7/6/13, 12:11 AM
#16

#Vi som inte har sminkroller kan bada in och det gör man antingen näck eller som jag i brokor och bystkläde (alternativt undertunika/ -kjortel)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

[Hamster 4 ever]
7/7/13, 8:42 PM
#17

Mina tygprover har inte kommit ännu🤔 Börjar tro att den försvunnit hos posten😢 Men väntar lite till… och ringer och låter hysterisk i telefonen och undrar om de postat tygerna

RosaGosa
7/8/13, 10:04 PM
#18

Har precis blivit klar med alla förberedelser inför Malcontenta :-)

Två italiensk renässansklänningar, en i siden för kvällsbruk och en i linne för dagsbruk (spelar hovmästarinna vid det furstliga hovet) En pälsfodrad mantel samt en 1400tals jacka på beställning :-) Nu blir det inget mer syende på ett tag framöver!

Kaiia
7/11/13, 3:58 PM
#19

#16 Haha, okej :3

#17 Men det var väl evigheter sen du beställde? :O

#18 Åh, vad roligt! :D

Haha, kom på ett till litet lajv jag ska på xD

Det är en Brujah-fest (Vampire), och jag ska spela mat i princip :3

Ska typ vara en hög raveare, så letar just nu efter kläder i neonfärger (a)

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

jiithra
7/11/13, 7:58 PM
#20

Ett projekt är också att lära mig boffra XD Men även att fixa färdigt skidor till mina boffervapen XD Tänkte lägga upp en guide på hur jag gjort sen :)

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Annons:
Kaiia
7/11/13, 9:20 PM
#21

#20 Om du bor nånstans i närheten av Mjölby kan vi alltid träna tillsammans :D

Gör så :3

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

jiithra
7/11/13, 9:25 PM
#22

Bor i västerås

Kom på attjag ska fixa en poncho + en rockliknande sak också..

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Kaiia
7/11/13, 9:29 PM
#23

#22 Där var ju jag på midsommar :O

Bara att sätta sig vid symaskinen eller? ^^

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

jiithra
7/11/13, 9:33 PM
#24

okej ^^

Fast mamma använder den nu XD
Ska till Korps i morgon och köpa tyg, sen ska jag boffra på lördag. Men förhoppningsvis hinner jag sy både på lördag och söndag :)

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Kaiia
7/11/13, 9:35 PM
#25

Har nån nån aning om var man kan få tag på ett par neongula strumbyxor? Hittade bara rosa D:

#24 Kör bort henne, hon gör oviktiga icke-lajvsaker! xD

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

jiithra
7/11/13, 9:52 PM
#26

Nu har hon slutat sy, men jag måste sova snart.. Hinner inte sy ikväll. Ska skriva färdigt mitt guidinlägg och sen sova

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Hallonsaft
7/14/13, 7:45 PM
#27

Jag håller på att förbereda mig till Krigshjärta 6 med en del småsaker som man inte fått färdigt än, och sedan har jag börjat kolla lite på vad jag ska ha för roll och kläder till "Död mans hand" senare i år.

Angående området krigshjärta har i år så är det ett väldigt vackert område. Den största begränsningen är att det är ganska avlångt och inte har något stort fält för fältslag. Badsjön är dock mer än underbar, i alla fall sist jag var där även om det är kanske 5-6 år sedan. Dock är det samma område som till första krigshjärta, och gissa om det väcker minnen….

Annons:
[Hamster 4 ever]
7/15/13, 10:54 AM
#28

har inte bestämt mig ännu. Antingen en tröja eller ett par byxor av grått linne. Tror det blir en tröja. Vad det än blir lägger jag upp steg-för-steg

[Hamster 4 ever]
7/17/13, 5:53 PM
#29

Nu har mina tygprover kommit! Äntligen! Bara att välja och vraka

Kaiia
7/17/13, 8:21 PM
#30

#28 Åh, lova att du visar vad du gjort sen! Jag måste ju själv visa vattenskinnet jag gjorde för ett tag sen, men det får vänta tills efter jag kommer hem från London :P

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

ThreeStars
7/18/13, 4:20 PM
#31

Jag förbereder mig för mitt första riktiga lajv, Bifrost, de där HP-inspirerade lajvet i Höör i augusti :D

Kaiia
7/20/13, 9:01 PM
#32

#31 Awesome :D

Vad för grejer måste du fixa då? ^^

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

jiithra
7/21/13, 9:09 PM
#33

Har gjort färdigt min tunika, utom 2 fållar som ska sys för hand och en fåll som ska sys på maskin.. Dock är min handled tejpad och stabiliserad så att jag inte kan sy för hand särskilt länge…. Men är nöjd iallafall :)

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

ThreeStars
7/21/13, 9:15 PM
#34

#32 Ska förhoppningsvis få tid till att sy en kjol och en robe till elevuniformen :)

Annons:
[Hamster 4 ever]
7/21/13, 10:42 PM
#35

Håller på att sy om en väska. Ska måla om i mitt rum så det blir bara pyssel som inte kräver så stor plats att göra eftersom jag får lov att sitta på arbetsrumsgolvet. Får skjuta upp byxsömnaden.

[Hamster 4 ever]
7/30/13, 7:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

håller på att växtfärja min lajvtröja som jag har under min ärmlösa tunika. Den var vit och eftersom jag alltid hade mantel syndes den inte men nu ska jag sy en kappa istället, måste ha det då mantel och koger inte går ihop… Så färga tröjan och nu hänger den på tork. 

Färgen är något gulare än på bilden. Det är min tröja i bakgrunden.

Kaiia
7/30/13, 7:32 PM
#37

#36 Hur färgar du den? :O

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

[Hamster 4 ever]
7/30/13, 7:34 PM
#38

Kan skriva en artikel om växtfärgning någon gång. Inte nu… 😴

De där färgades med vassvippor och rönnblad

Kaiia
7/31/13, 1:11 PM
#39

#38 Jag är också lite så.. Jag borde skriva en artikel.. men inte nu xD

Det kommer nåt snart dock!

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Blodfot
7/31/13, 1:13 PM
#40

Jag behöver minst sy en ny tunika, kommer ta med mig en nybörjare till nästa lajv så måste hjälpa henne hihi!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Kaiia
7/31/13, 1:17 PM
#41

#40 Vilket lajv? :D

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Annons:
Blodfot
7/31/13, 1:29 PM
#42

Eleria, sne ska en annan med till pb om jag nu kan åka hehe!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Kaiia
7/31/13, 1:34 PM
#43

#42 Pb i augusti eller oktober?

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Blodfot
7/31/13, 1:35 PM
#44

oktober, för det som ä i agusti är inte pb dte är en annan kampanj men samma Arr!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Kaiia
7/31/13, 1:37 PM
#45

#44 Jaha, okej.. Tänkte nämligen åka på pb i oktober, så då kanske vi syns ^^

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Blodfot
7/31/13, 1:39 PM
#46

ja, vore kul, säg till om du vill åka i grupp, funderar på att åka i grupp nämligen!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

[Hamster 4 ever]
7/31/13, 2:14 PM
#47

jag ska också dit i oktober!

Kaiia
7/31/13, 7:50 PM
#48

#46 Har redan pratat med några jag ska vara med, vi ska vara typ demon-ghouls eller nåt? xD

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Annons:
jiithra
8/1/13, 7:11 AM
#49

Ska också till PB i oktober ^^

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Kaiia
8/2/13, 1:37 PM
#50

#49 Vad ska du förbereda inför det? :)

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

jiithra
8/7/13, 5:18 PM
#51

#50 En grupp.. Nädå.. Ska mest hitta en grupp. Sen får vi se om jag måste fixa kläder specifikt. Annars kommer jag nog använda det jag ska använda på andra lajv. Eventuellt låna en mantel av en kompis.

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Kaiia
8/8/13, 10:44 PM
#52

Min kompis som jag skulle åka med till PB säger att han inte har så stor lust att åka dit längre, så vi får se vad som händer… :/

Kanske ska satsa på lite smålajv och DÅH istället?

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Blodfot
8/8/13, 11:29 PM
#53

Nu håller jag på att få klar min rustning!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

[Hamster 4 ever]
8/9/13, 4:37 PM
#54

Kom precis hem från solna nu. Linnetyg till byxa och  kjortel till pappa och ylle till kraghuva för mig, mamma, pappa och lillasyster. Även ylle till mantel till dem och kappa till mig.  Nya alvöron till alla och ett smycke till lilla syster. Puh…🥵

Kaiia
8/9/13, 6:46 PM
#55

#54 Ambitiöst att fixa grejer till hela familjen! :)

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Annons:
[Hamster 4 ever]
8/9/13, 8:43 PM
#56

Tja, mamma ska också sy lite.

Blodfot
8/9/13, 10:31 PM
#57

Jag ska även förbereda mig för ett nutidslajv jag atagligen ska åka på nästa helg!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

[Hamster 4 ever]
8/13/13, 11:50 AM
#58

på 28 dagar ska jag sy en kjortel, ett par byxor, 3 kraghuvor och 3 mantlar. Brodera om jag hinner. 😕

[Hamster 4 ever]
8/13/13, 11:53 AM
#59

och sy om en linneklänning

Kaiia
8/13/13, 12:35 PM
#60

#58 Brodera är det värsta! Du är duktig du ^^

Måste komma igång snart och fixa kläder till ett zombie-post-ap!

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

jiithra
8/13/13, 12:37 PM
#61

Borde nog sy färdigt sakerna jag ska ha till elerias höstlajv snart.. Tunikan är klar iallafall. Nu är det bara rocksak + poncho kvar…

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Kaiia
8/13/13, 12:38 PM
#62

Åh, juste, till nästa Vampire som är nästa helg ska jag ha en röd lins, så måste färga en med karamellfärg! Det är jättenyttigt för ögonen, lovar xD

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Annons:
Kaiia
8/13/13, 2:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Såhär ser det ut med karamellfärgare linser förresten :)

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Blodfot
8/14/13, 11:59 AM
#64

Jag ska fixa alla kläder till ett gangsetlajv jag ska på i helgen!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Kaiia
8/14/13, 4:08 PM
#65

#64 Vad är det? :)

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Blodfot
8/14/13, 4:31 PM
#66

Gangster, vi ska spela olika gäng och lite sånt! Vi går på lite drogor osv in lajv då!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Kaiia
8/14/13, 5:40 PM
#67

#66 Jaha, låter kul ^^

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Blodfot
8/14/13, 6:13 PM
#68

# 67, ska det bli, sen är det Loke!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

[Hamster 4 ever]
8/19/13, 5:23 PM
#69

23 dagar och 2 mantlar + kraghuvor, en kjortel och ett par byxor kvar till nästa lajv…

Annons:
jiithra
8/19/13, 6:02 PM
#70

#69 Eleria?

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

[Hamster 4 ever]
8/19/13, 7:53 PM
#71

#70 japp😃

jiithra
8/20/13, 6:38 AM
#72

Nice ^^

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Kaiia
8/20/13, 2:20 PM
#73

Snart är det Vampire igen.. Tänkte jag skulle skriva ner mina mellanlajvshandlingar, fast det har gått så lång tid nu, så det lär bli en hel bok xD

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

[Hamster 4 ever]
8/25/13, 6:29 PM
#74

igår sydde jag en huva och idag en huva och ett par byxor. Bara en mantel och en kjortel kvar. Och så klart småsaker som påsar och liknande🤪

Hallonsaft
8/27/13, 12:02 AM
#75

#63 Var försiktig när du färgar dina linser med karamellfärg. Jag vet mer än en person som råkat ut för ganska vidriga ögoninfektioner och reaktioner när de gjort så. Karamellfärg är inte gjort för att ha i ögonen. Du kan skada dina ögon på allvar.

Hallonsaft
9/18/13, 3:14 PM
#76

Mitt nästa lajv är om 2,5 vecka (Pharma Tech). Eftersom jag ska spela en läkemedelsforskare där, så behöver jag typ skriva en doktorsavhandling om det min roll ska ha forskat på. Det betyder även att på dessa veckor läsa in mig på massor om virus, vaccin, imunitet och så vidare (Har hittat några avhandlingar som verkar intressanta). Jag ska även göra en presentation på ca 30 min om "min forskning" som jag ska hålla föredrag om inlajv. Det här kommer bli epic!

Annons:
SchappisenWilton
11/21/13, 7:58 PM
#77

Nästa projekt? Kommer bli mitt första och blir förhoppningsvis Is Eld och Fruktan nästa år

MVH

SchappisenWilton

Hallonsaft
11/21/13, 8:00 PM
#78

Nästa lajv dröjer nog, så under tiden borde jag nog uppdatera mina vikingakläder, dvs sy massa nytt och brodera episka mönster.

jiithra
11/21/13, 9:42 PM
#79

Jadu. Har flertalet projekt på gång just nu.
Dels ska jag eventuellt sy upp en brudklädsel, vilket kommer bli kul.
Sen har jag en alvroll som kräver endel utrustning också, men den har ingen tidspress då inget lajv är inplanerat med den ännu.
Sen så är det ju alltid småsaker som finns. Ska bland annat göra en svärd-och-dolk-hållare (eller köpa, vi får se), samt en skriftrulleshållare.
Sen, även om det inte gäller att sy eller liknande, ska jag lära mig 4 språk för lajvbruk samt ett skriftspråk, som jag ska lära mig skriva med vänster hand. (Är högerhänt egentligen) Kommer alltså läsa totalt 7 språk.. bara lite jobbigt…

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

ThreeStars
11/29/13, 2:43 PM
#80

Håller redan på att förbereda inför det andra Bifrost-lajvet som kommer äga rum till sommaren… hehe inte tidig alls ;)

Provade lite outfits och sådant idag, ska nog jobba på karaktären ikväll :)

Blodfot
12/29/13, 1:20 PM
#81

Jag har en helt ny gaer som jag måste göra skriva massa om min nya ras, skriva min egen historia. Hjälpa massa människor till alla lajv, rekrytera människor till min nya ras. phu, hur ska jag hinna? Min skola tar ju all tid! Jaja!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

jiithra
12/29/13, 9:10 PM
#82

#81
Känner lite detsamma. Har 4 språk som jag pluggar till lajv, kommer behöva sy minst en klänning till i vår, kanske två. Förutom det är det två religoner jag behöver lära mig, också de för lajv + hinna hjälpa kompisar.
Sen så ska man ju hinna med skolan också..

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

[Hamster 4 ever]
1/4/14, 8:59 PM
#83

Jag ska sy ny tröja till mig, syster och mamma. Jag och syrran har vuxit ur våra (Jag har växt 20 cm på 2,5 år  och jag sydde mina lajvsaker för typ 2 år sedan). Mamma var inte helt nöjd så jag ska fixa nytt till henne. Jag behöver även nya byxor. 

Vi har massor att fixa då vi ska bo In-lajv nästa lajv. Idag var vi i en second-hand butik och hittade två träskålar, en kagge och en slev för 70 :- Så nu finns skålar till alla. :)

Sedan ska jag ta kontakt med en viss alv och prata med honom om… (Trumvirvel) En Ryttarbåge!

Annons:
jiithra
4/7/14, 6:35 PM
#84

*Puff*

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Blodfot
4/7/14, 6:39 PM
#85

Fixar inför pb

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

jiithra
4/7/14, 7:45 PM
#86

Fixar också inför PB, men planerar även en hel del för Eleria.

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Sehvrin
4/7/14, 8:25 PM
#87

Mitt nuvarande huvudprojekt är inte lajvorienterat (men liknande, ska sy en 1800-talsklänning och en steampunkdräkt). Nästa lajvprojekt som jag redan smygstartat lite på är till Operation Java. Ska driva en café-liknande inrättning där (fast utan kaffe ;) så det är en del att planera rent praktiskt.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

[Emilia Roos]1
4/7/14, 9:28 PM
#88

#87 Det låter intressant. Operation Java är väl nått postapoc liknande lajv va? 

Att sy en 1800-tals klänning kan inte vara det lättaste, jag önskar dig stort lycka till. Den kommer säkert bli jättevacker när den är klar!😃

Sehvrin
4/7/14, 10:14 PM
#89

#88 Post apokalyptiskt high fantasy-lajv. Är bara mitt andra lajv, men jag har känt av lajvpepp för första gången när jag planerat inför det. När det gäller 1800-tals klänningen har jag kommit över ett (historiskt korrekt) mönster där man inte behöver figursy klänningen. Men ja, jag tror det kommer att bli bra och att det är ett lagom svårt projekt för nån som är händig men inte så van vid sömnad ^^

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

jiithra
4/17/14, 10:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

Har sytt på detta ok idag. Av grönt ylletyg. Kragen är tre lager, två ylle och linne emellan, och linnekant ovanpå för snyggare kant. Ska kanske luddas till eller broderas på, det får vi se. Någon form av knäppning på kragen ska fixas också. Nu ser den lite skum ut

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Annons:
jiithra
5/9/14, 6:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Ska även sy en rock, så jag kladdade lite på en principskiss igår

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

[Emilia Roos]1
5/30/14, 11:01 AM
#92

Bra du ritar! Kan du inte visa fler bilder/ skisser? Ska vi starta en egen tråd för det kanske?

[Hamster 4 ever]
5/30/14, 10:32 PM
#93

Jag håller på med en överkjortel av ylle. Vi fick en stuvbit av en kompis som precis räcker till en kjortel till mig, dock utan ärmar. Frågade honom var han köpt den men visade sig att han köpt den som stuv. Så det är en stuv-stuv vi har. 

Jag väntar nu på ett grönt ylletyg av nästan samma kvalité, dock grönt (det andra är mullvadsbrunt) Så sätter jag kantband på det bruna i samma gröna nyans som ärmarna.

Tanken är att jag ska maskinsy de stora sömmarna hemma och ta med och brodera när jag åker på konfaläger. 

Den ska bli ganska tajt med spännen fram och ståkrage. Ärmarna ska vara ned till armbågen.

Känns bra, börjar troligen sy imorgon även om ärm-tyget inte kommer förrän nästa vecka

jiithra
5/31/14, 11:31 PM
#94

#92 Kan vi höra

#93 Låter nice :)

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

bellanova
7/16/14, 9:59 AM
#95

Ska åka på mitt första lajv nu.Medeltidstema i skogen vid en sjö. Blir nog varmt så härligt att det är vid en sjö Men ni som varit på lajv  Man badar väl  nakna eller ska jag ta med mej bikini ??

Sehvrin
7/16/14, 10:28 AM
#96

#95 på det lajvet jag var på kunde man antingen bada naken eller med barmkläde och brokor. Det viktiga tycker jag är att ingen ska känna sig tvungen att bada naken bara för att det är lajv. Sen varierar det nog från lajv till lajv om man badar naken eller ska ha badkläder. Om jag återgår till ursprungsfrågan håller jag just nu på att förbereda mig inför det postapokalyptiska high fantasy-lajvet Operation Java. Förutom min egna utrustning så håller jag också på att fixa inredning till fiket som min karaktär ska driva. Det är lite av en utmaning båda två, för jag har ingen klar bild av hur jag vill att det ska se ut (men fiket har jag iaf tillsammans med en liten grupp, så det är lite lättare). Planen är att handla kläder på second hand, men det är inte så lätt när man inte exakt vet vad man letar efter eller vilken look man är ute efter.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

bellanova
7/16/14, 3:35 PM
#97

#96 Ok tack för  synpunkter. Jag tycker det är helt OK att bada naken när man är bland likasinnade.Så inga problem från min sidaHar snackat med några andra tjejer dom ska också bada i Eva kostymen Så det blir nog bra

Annons:
Upp till toppen
Annons: