10. Övrigt

Du vet att du är Lajv-nörd när...

2013-06-16 20:01 #0 av: Hamster 4 ever

Du vet att du är Lajv-nörd när...

- Du Helt har ändrar favorit färg, för att din gamla favorit färg inte passar din roll.

-  När du börjar få svårt att servera mat hemma, -Det finns ju inga träslevar!

- När du ska laga mat hemma, och det 7 av 10 gånger blir lajvgryta från järngryta.

Medarbetare på lajv.ifokus. Välkommen in!

Anmäl
2013-06-16 20:14 #1 av: Kaiia

Haha, så illa har det inte blivit för mig än iallafall xD

Men jag kan gå omkring i stan, med torkat blod i ansiktet och tycka det är helt normalt ;)

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Anmäl
2013-06-16 20:48 #2 av: Blodfot

När man börjar drömma om lajv stup i ett, när du helt plötsligt kan börja prata som din karaktär helt random och tro att det är du! 

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Anmäl
2013-06-19 22:09 #3 av: Kaiia

Du vet att du är lajvnörd när du direkt när du kommer hem från ett lajv börjar planera nästa som är om ett år ;)

Anmäl
2013-06-22 10:28 #4 av: LadyDilemma

Haha Kaiia, den passar mig till pricken tyvärr.. angående komma hem etc.

-Du vet att du är lajvnörd när du har tagit över din karaktärsprofil istället att vara dig själv, speciellt när du är med att andra lajvnördar.

Anmäl
2013-06-23 00:11 #5 av: Kaiia

Du vet att du är lajvnörd när du säger att vi ska ha revbensspjäll till kvällsmat, trots att du är vegetarian, endast för att du vill göra ett halsband av benen xD

Anmäl
2013-06-26 21:48 #6 av: Mikkeboi

...Du inte kan gå i en affär utan att notera "det skulle kunna funka på lajv/den kan jag bygga något av

...Du går på loppisar i hopp om att finna tuffa prycklar till lajv

...du spenderar timme efter timme att spåna idéer

...Du kommer till en ny plats och instinktivt ser över möjligheter för kommande lajvplatser

Anmäl
2013-06-26 22:26 #7 av: Kaiia

Man vet att man är lajvnörd då man sitter på bussen och pratar om hur man kan döda nån så snyggt som möjligt xD

Anmäl
2013-06-28 20:30 #8 av: Sehvrin

Väldigt mycket passar in på mig fast jag inte är lajvnörd Oskyldig (har man aldrig varit på lajv och bara förbereder sig på sitt första kan man knappast vara nörd). Men jag misstänker att jag försöker lite för mycket Skämtar Nu till en av mina egna betraktelser:

Man vet att man är lajvnörd när man tittar på film och funderar på hur det folkslag som man ska spela på nästa lajv skulle hantera den situationen.

(I mitt fall "X-men: First class" och frågan om hur cordover (Krigshjärta-kampanjen) skulle hantera mutanter)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Anmäl
2013-06-28 20:51 #9 av: Kaiia

#8 Haha, du kommer vara älska att lajva ;)

Anmäl
2013-08-29 20:06 #10 av: Hamster 4 ever

när du går omkring hemma och sjunger på Alviska

Anmäl
2013-08-31 16:13 #11 av: Blodfot

Du vet att du är lajvnörd när bara tänker på lajv, eller när karaktären blir en del av dig.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Anmäl
2013-08-31 18:13 #12 av: Sehvrin

#10 Eller sjunger lajvsånger för sig själv i allmänhet lite överallt Skämtar 

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Anmäl
2013-09-03 19:45 #13 av: jiithra

När man börjar sjunga 'Med mjöd i kroppen' bara för att man dricker mjöd XD

Anmäl
2014-03-09 16:19 #14 av: jiithra

När man, precis hemkommen från ett fantaslyjav, snarare lyssnar efter attackerande orcher(eller annat elakt pack) än bilar och sånt..

Anmäl
2014-03-23 16:59 #15 av: Blodfot

Du vet att du är lajvnörd när du på din konimation sjunger tillsmanas med andra lajvare fylle lajvsånger

du vet att du är lajv-nörd när du och dina lajvpolare kan snacka om lajv-upplevelser i år efter själva lajvet

... när du inser att din ekonomi suger för att du inte har råd med den där azum vapnet 

Anmäl
2014-03-26 19:09 #16 av: tusstuss

När du tar på dig medeltids kläder efter skolan, springer till ica, och frågar var i helvete magicerna som öppnar de automatiska dörrarna är... xD

Anmäl
2014-03-27 08:01 #17 av: Hamster 4 ever

#16 På riktig? Awsum!!

Anmäl
2014-03-27 10:02 #18 av: Blodfot

När det ända du tänker på är lajv!

Anmäl
2014-03-28 20:42 #19 av: Blodfot

När du sitter på lektion och syr lajv-kläder som om det våre det normalaste som finns!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.